Пятница, 29.03.2024, 11:08
Вітаю Вас Гість | RSS

Любимівський навчально - виховний комплекс Вільнянської районної ради Запорізької області

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 29
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Візитка бібліотекаря

Євламп'єва Наталія Миколаївна
Дата народження 15.07.1977р.
Кваліфікаційна категорія Спеціаліст ІІ категорії
Освіта Вища, Мелітопольський державний педагогічний університет, 2006 р, диплом АР № 305641998
Загальний стаж 11 років
Бібліотечний стаж 5 років
Підвищення кваліфікації 07.04.2008
Проблемна тема "Застосування інтерактивних форм і методів навчання на бібліотечних уроках."
E-mail, сайт Lubimvol@mail.ru Lubimvol@ucoz.ru

З досвіду роботи

«Читання як джерело духовного збагачення не зводиться до вміння читати: з цього вміння воно тільки починається…» В.О. Сухомлинський

"Молодь – наше майбутнє ” – це гасло завжди актуальне, особливо сьогодні. Саме молодому поколінню доведеться будувати майбутнє української держави, вирішувати багато питань соціально-політичного та економічного порядку. Водночас існує проблема так званої соціальної інфантильності молодих людей, правової безграмотності, що впливає на формування їх активної життєвої позиції. Основним джерелом знань народу завжди були книги і читання. Книга вчила і продовжує вчити людину жити, розкриває перед нею чарівний світ знань, добра, ідей і роздумів, збагачує інтелект. Підтримка читання – це стратегічно важливий елемент культури, інструмент підвищення інтелектуального потенціалу нації, творчого розвитку особистостей та соціальної активності українського суспільства. Сучасний навчально - виховний процес спрямований на виховання учня – суб’єкта культури і власної життєтворчості. Школа, учитель, класний керівник мають забезпечити духовний розвиток і саморозвиток особистості, навчити вихованців мистецтву творити себе і своє життя. Велику роль у цьому процесі відіграє книга. Тому пропаганда читання, виховання інформаційно – бібліографічної та читацької культури, формування вміння користуватися бібліотекою, її послугами, книгою, довідковим апаратом, розвиток пізнавальних інтересів – пріоритетні напрямки спільної діяльності педагогів, бібліотеки, батьків. Важливі кроки на шляху набуття необхідних якостей – це розвиток мовних можливостей, навичок читання. Ми зараз можемо стверджувати те, що суспільство, яке читає, є суспільством, що мислить. Бібліотека в школі є територією інформації, духовності та знань. Зміни, які відбуваються в житті держави ставлять нові вимоги і до бібліотечних працівників. Сьогодні недостатньо володіти професійними знаннями та вміннями, необхідно постійно вдосконалюватися, навчатися протягом життя. Головне – працювати творчо, відкрито, по-новому. Сучасний бібліотекар має володіти вміннями не лише працювати з джерелами на друкованій основі та на електронних носіях, а й створювати відповідну інформаційну базу та навчати користуватися нею своїх читачів. Сьогодні світ комунікаційної техніки володіє великими можливостями, що інколи не укладаються в розумінні людини. Більшість людей відчувають себе неготовими впевнено користуватися новими інформаційними системами, які передбачають високий рівень розумових здібностей, організовану свідомість. Сучасний підхід до моделювання ефективного бібліотечного процесу вимагає від бібліотекарів загальноосвітніх навчальних закладів високого професійного рівня, що включає знання з фаху, а також володіння основами комп’ютерної грамотності й сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, навичками аналітико-синтетичної переробки інформації й передачі її користувачам, уміння створити в бібліотеці комфортне середовище для читача й сформувати в нього позитивну мотивацію до читання. Сьогодні читач має широкий доступ до різного роду джерел інформації, включаючи і мережу Інтернет, а читання «для душі» в більшості випадків замінюється переглядом відеофільмів, комп’ютерними іграми. Значна кількість змістовних, цінних книг залишаються поза увагою школярів. Саме тому бібліотекарі використовують різні прийоми, методи і технології розкриття цінності творів, які пробуджують й зміцнюють в учнів кращі людські якості, допомагають, як наголошував В.О.Сухомлинський, «…відкрити буквально перед кожним, отже й перед найпосереднішим, найважчим вихованцем ті сфери розвитку його духу, де він може досягти вершини, виявити себе, заявити про своє Я, черпати сили з джерела людської гідності, почувати себе не обділеним, а духовно багатим» Вдале поєднання традиційних, інноваційних технологій та інтерактивних методик створює передумови для більш глибокого аналізу власного досвіду, активізує роботу кожного із учасників навчального процесу. Наприклад, ознайомлення з проектними технологіями супроводжується створенням власних бібліотечних проектів та мультимедійних презентацій, а їх захист стимулює творчий пошук, а також сприяє усвідомленню необхідності в оволодінні навичками роботи з комп’ютерною технікою. Сучасні технології, що використовуються у роботі бібліотеки, характеризуються нешаблонними формами набуття знань, відсутністю оцінювання. Їх різноманітність, новизна, нетрадиційність викликають у дітей бажання проявити свою індивідуальність, ерудицію, кмітливість, фантазію, розкривають творчі нахили і здібності, сприяють неформальному спілкуванню дітей у вільний від навчання час. Саме це дозволяє створити оптимальні умови для взаємодії учня, вчителя, бібліотекаря щодо вирішення та аналізу реальних проблем дитини, проектування шляхів їх розв’язання. Розширюючи читацьку аудиторію, я намагаюся повною мірою використовувати можливості різних заходів, пов’язаних з книгою. Так, щорічний конкурс дитячого читання «Найкращий читач України», «Найкращий відгук на сучасну дитячу прозу» проводиться з метою виховання широкої читацької культури дітей та юнацтва; заохочення школярів до систематичного читання задля постійного підвищення рівня їх особистого розвитку; вироблення в учнів навичок самостійної роботи з книгою, підвищення ефективності процесу читання: критичного аналізу, переосмислення і творчої інтерпретації прочитаного. Вчасно отримана інформація – ключ до вирішення багатьох питань. Тому я намагаюся оперативно інформувати своїх читачів про нові надходження до бібліотечного фонду, використовуючи індивідуальні, групові та масові форми обслуговування. Для ознайомлення читачів з новими надходженнями до бібліотечного фонду щоквартально видається "Інформаційний список новинок ”, оновлюється постійно діюча книжкова виставка "Новинки художньої літератури ”. У бібліотеці організовано та оформлено інформаційний куток читача "Бібліотека інформує ”. Тут зібрано інформаційні документи бібліотеки, плани роботи, звернення до читачів тощо. Набули нового значення традиційні Дні інформації, "Біда на ім’я СНІД”,"Молодь і наркоманія ”, "Чому шкідливе паління ”,"Скарбниця нашого минулого ”, "Традиції та свята України”, виставка-вернісаж "Доля моя рушникова ” "Правовий навігатор ” "Новини законодавства ”, виставка "Закон захищає права і карає за злочин ”, правовий турнір "На терезах Феміди”, проекти та мультимедійні презентації «Бібліотека моєї мрії», «Бібліотека – дзеркало і джерело духовної культури», «Книга чи комп’ютер?» панорами творчих знахідок «Підручники ХХІ століття», та інші., які класні керівники проводять разом із бібліотекарем. Одним із першочергових завдань інформаційно-бібліографічного обслуговування є виховання інформаційної культури читача. Найбільш дієва форма цієї роботи – бібліотечні уроки: "Звідки прийшла книга ”, "Мандрівка книжковим містом ”, "Родзинки книжкового кіоску ”, "Періодичні видання для юнацтва ” та ін. Разом із традиційними бібліотека впроваджує новітні інформаційні технології. Автоматизація дозволила значно розширити коло бібліотечних послуг, залучити до бібліотеки нових користувачів. Вчителі шкіл активно користуються матеріалами з мережі при підготовці сценаріїв таких заходів, як літній цикл народних свят, День молоді та ін. Школярі одержують інформацію з Інтернету для підготовки рефератів, наприклад: "Україна – космічна держава ”, "Екологічний стан України”, "Історія авіації ” тощо. Сучасна техніка надала можливість удосконалити оформлення бібліографічних покажчиків, назв та розділів книжкових виставок, забезпечити бібліотеку ксерокопіями статей з періодичних видань, матеріалів з Інтернету. «Читання як джерело духовного збагачення не зводиться до вміння читати: з цього вміння воно тільки починається…» В.О. Сухомлинський Тому треба добиватися не читання заради читання, а читання як самостійної діяльності дитини у світі книжок, з якою починається і її освіта, самовиховання, формування високих художніх смаків, гармонійний розвиток особистості.
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Март 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів